czwartek, 10 kwietnia 2014

Poradnik Dobrego Ogrodnika



Życie jest piękne. Życie posiada różne kolory. Napawa podziwem. Zdumiewa urokiem. Wabi zapachem. Przyciąga prostotą. Życie jest, jak róża.

Róża posiada kolce. Życie potrafi ukłuć. Czasami lekko, aby pobudzić czujność. Innym razem rani do krwi, kiedy niewłaściwie się z nim obchodzimy. Im więcej kolców, tym stabilniejsza łodyga. Im więcej cierpień, tym silniejsza wiara.

Dobry ogrodnik wie, czego potrzebuje róża. Wie, jak ją uprawiać, aby rosła we właściwym kierunku. Jaki nawóz stosować, aby zakwitła. Wie, jak o nią dbać, aby uwydatnić jej piękno.

Jezus- Dobry Ogrodnik. Przyszedł na Ziemię, aby założyć plantację róż. Nawoził te, które nie rosły. Podlewał te, które usychały. Ratował te, które miały nadłamaną łodygę. Pilnował je w dzień i w nocy. Bronił zaciekle, kiedy złodziej wtargnął na jego plantację.

Jestem ogrodnikiem swojego życia. Dostałam tylko jedną różę. Mogę z nią eksperymentować, aby rosła według mojej woli. Albo mogę podążać za wskazówkami Dobrego Ogrodnika. Mam wybór.

Wybrałam zalecenia Ogrodnika. Codziennie czytam jego przewodnik- Biblię.
Biblia uczy mnie, co robić, aby nie zgubić się w gąszczu codzienności. Biblia jest, jak plaster, kiedy kolce zdzierają naskórek mojej uprzejmości. Biblia jest, jak wiadro wody, kiedy susza zalewa moją duszę. Biblia jest, jak fundament, kiedy grzech podkopuje korzenie mojej róży.
 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz